Najlepsze kryminały wszechczasów wg chronologi czasowej:
35r -39 kroków (Hitchcock)
38r -Strasza pani znika (Hitchcock)
40r -Rebecca (Hitchcock)
41r -Sokół maltanski H.Bogart
41r -Podejrzenie C.Grant (Hitchcock)
43r -Cień wątpliwości...
Jeden z najbardziej oryginalnych formalnie filmów w dziejach kina ma średnią 7,6 - przecież to jakaś kpina. Co wam się w tym filmie nie podoba? Praca kamery, reżyseria, scenariusz, aktorstwo, muzyka? Przepraszam bardzo, ale jak można nie docenić geniuszu tego filmu, chociażby scena otwierająca kręcona w jednym ujęciu,...
więcejto trzeba zobaczyc, za kazdym razem ogladajac filmy tego Pana jestem pod wielkim wrazeniem prezentowanego przez niego nowatorstwa oraz tego jak wiele z jego filmow czerpaly pozniejsze dziela; akurat tutaj od razu nasunelo mi sie skojarzenie ze Zlym Porucznikiem Ferrary - postac Wellesa plus jego upijanie sie w burdelu;...
więcej... to wpływ na kino. Oprócz tego, film wręcz perfekcyjny, zawiera wszystko to co powinien zawierać dobry kryminał z elementami thrillera. Ma klimat, fabułę, napięcie, starcie silnych i wyrazistych charakterów i opiera się na dobrej intrydze.
Poza tym, słowa uznania należą się za pracę kamery. Kto wie, może gdyby...
Pierwsze ujęcie filmu to jedna z najgenialniejszych rzeczy jakie w kinie widziałem. Później aż tak świetnie już raczej nie jest, ale to i tak prawdopodobnie jeden z najlepszych filmów noir w historii kina !!
Biedny Orson Welles miał z tym filmem mnóstwo utrapienia, ale dziś można tylko zachwycać się jego reżyserską...
Czego sie Welles nie chwycił zamieniał w złoto. Świetny klimat, każdy szczegół scenografii był ważny i odgrywał jakąś rolę. Poza tym światło, montaż, no i kreacja Wellesa... nieczęsto teraz zdarzają się tak przemyślane filmy.
Zdecydowanie jeden z najlepszych filmów wielkiego Wellesa. Na pierwszym plan rzuca się tutaj nowatorstwo techniczne. Chęć eksperymentowania kipi niemalże w każdym kadrze. Przykładem na to jest chociażby doskonała sekwencja otwierająca film. Kamera płynie dosłownie tak jak w żadnej innej produkcji (ewentualnie początek...
więcejPrzyjaciele, rzymianie, chłopi- jeżeli zabieracie się do obejrzenia tego filmu, zdobądźcie się na wysiłek znalezienia w internecie wersji reżyserskiej! Wtedy film po prostu was zmiażdży.
Dałem 8/10 ze względu na wspaniałą kreację Wellesa , sam film zaś jest utrzymany w typowym klimacie filmów noir tak modnych w latach 40 i 50 ubiegłego wieku .
Film zaskakuje zarówno pod względem wizualnym, jak i aktorskim, lecz szczerze powiedziawszy mnie osobiście nieco znużył. Owszem, gdybym oglądał go w dniu premiery lub choćby w latach sześćdziesiątych z całą pewnością jego odbiór byłby inny. Tak czy inaczej jest to pozycja obowiązkowa dla wytrawnego kinomana.
Trzyma w napięciu od początku do końca. Świetny Wells zarówno jako aktor jak i reżyser. Znakomita muzyka podkreśla klimat tego filmu noir. Genialny scenariusz - trzeba było mieć łeb na karku żeby coś takiego wymyślic. Z pewnością jest to najlepszy film z gatunku noir jaki kiedykolwiek obejrzałem. Moja ocena to 9/10